Какво е ЕГР клапан и какво е действието му?

В най-общ случай ЕГР клапана е устройство за екология.
При ниски обороти и натоварване на мотора,изгорелите
газове се пренасочват за доизгаряне в цилиндрите.
Ефектът е осезаем при коли с "градско" каране -
при чакане на сфетофари и задръствания колата изпуска
занчително по малко вредни емисии.
Какво се случва при проблем с ЕГР системата?
В повечето случаи автомобила започва да отдава
значително повече вредни газове ,поради недостатъчното
постъпващо в мотора кислород-горивото не може да изгори
и изгаря в ауспуха или не изгаря./нарушава се горивната смес/
Колата е "мудна" ,няма мощност ,възможно е да влезе в авариен режим.
Голям процент автомобили засичат проблем и индицитат на таблото грешка в
моторния компютър.
Задължително преди премахването на ЕГР-а /или затапването му/ е да се диагностицира
автомобила за да се убедим в това.
След софтуерното премахване следва и хардуерното затапване ,където е възможно.
Ако е невъзможно физическото премахване на клапана ,то се поставя ламарина ,
не позволяваща проникването на изгорели газове в цилиндрите.
Какво е ДПФ филтър и ролята му?

ДПФ филтъра се поставя на коли след около 2002г.
Поставя се само на дизелови автомобили.
Ролята му е "събира" и доизгаря твърдите частици ,образуващи се
при изгарянето на дизеловото гориво.
Частиците се натрупват във филтъра и при определени условия се разрушават
чрез повишаване на температурата в самия филтър.
Това става при извън градско каране на "обороти".
Възможна е и принудителна регенерация с помощта на
диагностична апаратура.Тогава във филтъра произтичат процеси
на изгарянето на частиците.
Лично мнение :Това ми прилича на сметоизвозването -пазим града ,но изхвърляме боклука
в реката извън него,все пак преграда за въздуха няма,пък и частиците се отлагат в почвата ....

При проблем на ДПГ филтъра  ,автомобилът губи мощност ,поради невъзможността да
излизат изгорелите газове,на таблото светва лампа за проблем  или специална такава

назад